◊ Skolan är en avsiktlig katastrof

18.01.2025

Skolan är en avsiktlig katastrof

Tiundaskolan Uppsala
Tiundaskolan Uppsala

Alla vet att Sveriges skola är en katastrof, och har så varit sedan 1970-talet, men debatten är klen. Skolans betygssystem beskrivs som det mest demoraliserande i hela det svenska samhället. Många har idéer om bättre studieformer, men inget händer, utom en sak: En ny lag förbjöd hemundervisning. Familjer flyr till Åland för att skydda sina barn. Hur är det möjligt i en demokrati att folket inte kan samlas till att lösa ett så påträngande problem? Svenskarna ges härmed dåliga betyg i att sköta sin demokrati.

Jag växte upp omgiven av Sveriges ’elit’, och hörde deras samtal. Skolan var ett av deras många redskap för ökad kontroll över befolkningen (psykologisk krigföring), med påverkbara och försvarslösa barn i frontlinjen. I en dialog sades: ”Nu har vi lärt oss hur man förstör människor, men lärarna gör på samma sätt.” Lärarna är myndighetstränade att subtilt och gradvis anpassa befolkningen mentalt till ett planerat tyranni.

Kontroll över människor kräver mental dysfunktion, något vi känner igen hos tokvänstern, vilka i undersökningar har betydligt fler psykiatriska diagnoser än högern. Bruket av psykofarmaka bland svenska skolbarn uppges öka stort, vilket föräldrar må uppleva som ett problem, men ’eliten’ blott ser som kvitto på deras psyops goda effekt. Det är inte meningen att eleverna skall må bättre.

Alla goda förslag om ändrade arbetsformer i skolan är dessvärre irrelevanta, eftersom skolans problem motiveras och upprätthålls av ett totalitärt projekt. För varje ny generation kan ’eliten’ pressa eleverna ett steg till. Barnens räddning innebär att först stoppa makthungriga psykopater och därefter reparera pedagogiken.

Att spela medan du läser:

Not: En rektor förvaltar skolans rektala frågor. Suffixet ”-or” betyder: ”den som gör det”… rektalt. (Böj: rektor, rektum, rektal)

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång